featured

Yılların Tartışmasına Son! Eski Rockstar Çalışanı, GTA: SA'daki Ay Büyüme Gizemini Açıkladı

Grand Theft Auto: San Andreas (GTA: SA) oyununda, keskin nişancı silahı ile Ay'a ateş edildiğinde yaşanan büyüme olayının ardındaki sır, eski bir Rockstar Games geliştiricisi tarafından aydınlatıldı. 2004 yılında piyasaya sürülen bu popüler oyunda, Ay'ın boyutuyla ilgili yaşanan tartışmalara son veren açıklamalar, oyunseverleri şaşırtacak nitelikte.

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Rockstar Games‘in efsanevi Grand Theft Auto serisi, oyunculara eşsiz bir açık dünya deneyimi sunmaktadır. Bu oyun dünyaları, sıklıkla gizemler ve beklenmedik olaylarla doludur. Son olarak, GTA: SA’daki bir gizem çözüldü ve bu gizemi aydınlatan kişi, oyunun geliştirme sürecinde yer alan bir eski Rockstar çalışanı oldu.

GTA: SA oyuncuları, bilir ki oyun içinde Ay’a ateş edildiğinde, Ay’ın boyutu beklenmedik bir şekilde büyümekteydi. Yıllardır bu olayın ardındaki sebep merak konusuydu. Ancak, 1995 ile 2009 yılları arasında Rockstar Games’de görev almış bir geliştirici, bu uzun süren tartışmalara son verdi. Obbe Vermeij isimli bu geliştirici, 2004 yılında yayımlanan GTA: SA’nın geliştirme sürecinde yer aldı ve Ay büyüme gizeminin arkasındaki perdeyi araladı.

Vermeij’in anlatımına göre, oyunun geliştirilme sürecinde Ay’a özel bir odaklanma vardı. Tasarım ekibi, Ay’a gece görünümü kazandırmak üzere Vermeij’den yardım istedi. Geliştirici, görevini başarıyla tamamlayarak Ay’ın makul bir büyüklüğe ve gece görünümüne sahip olmasını sağladı.

Ancak, Vermeij’in tamamladığı bu süreç sonrasında tasarım ekibinden dört kişi, Ay’ın boyutunu değiştirmesini istedi. İlk olarak küçük bir Ay isteyenlerle daha sinematik olması için büyük bir Ay isteyenler arasında uzun süren bir tartışma yaşandı. İlerleyen süreçte tasarım ekibi kararsızlıklarını sürdürdü. İki kişi küçük bir Ay, diğer ikisi ise daha büyük bir Ay istiyordu.

Uzun süren bu tartışmaların ardından Vermeij, çözüm olarak Ay’a ateş edildiğinde boyutunun değişmesini önerdi. Tasarım ekibi bu öneriyi kabul etti ve Vermeij, keskin nişancı silahına özel bir ayar ekleyerek Ay’ın boyutunun ateşle değişimini gerçekleştirdi. Artık her ateşte Ay, küçük, orta ve büyük olmak üzere üç farklı boyutta dalgalanıyordu.

Geliştiricinin paylaştığı bilgilere göre, tasarım ekibi son kararlarını paylaşmadı ve bu nedenle Ay’ın boyutunun ateşle değişimi özelliği oyun içinde kaldı. Ancak, bu heyecan verici gizemin açıklanmasıyla birlikte, geliştirici sadece birkaç saat sonra Rockstar North’tan gelen bir e-postada, tüm açıklamaların kaldırılmasını istediklerini belirtti.

Bu ilginç gelişme, oyuncular arasında uzun süredir merak uyandıran bir gizemi aydınlatmanın yanı sıra, oyun geliştirme süreçlerindeki karar alımının karmaşıklığına da ışık tutuyor.

Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için bizi Twitter’da Facebook’ta ve Instagram’da takip edin ve Telegram ve YouTube kanalımıza katılın!

Yılların Tartışmasına Son! Eski Rockstar Çalışanı, GTA: SA’daki Ay Büyüme Gizemini Açıkladı