Danışmanlık Devi Açıkladı: Metaverse Fırsatını Kaçırmayın!

Uluslararası danışmanlık şirketi McKinsey & Company’nin yeni raporuna göre, metaverse’te dünya genelinde yapılan harcama 2030’a kadar 5 trilyon doları geçebilir. Şirkete göre, metaverse, dünyanın üçüncü en büyük ekonomisi olan Japonya’ya eşdeğer değer üretme potansiyeline sahip.

Metaverse sektörü, 2030 yılına kadar büyük bir değer oluşturacak

Yeni bir raporda McKinsey, metaverse’nin tüketici ve kullanım durumlarına dayanarak, yeni oluşan sektörün birden fazla pazara bölünmüş olarak 2030 yılına kadar 4 trilyon ila 5 trilyon dolar değerinde olabileceğini söylüyor. Geçtiğimiz gün yayınlanan “Metaverse’te Değer Oluşturmak” adlı 77 sayfalık rapor, birçok farklı ülkeden tüketiciler ve yöneticiler ile gerçekleştirilen iki eski araştırmadan izlenimlerine yer vererek mevcut yaygınlık trendlerini analiz etti. Raporda şu ifadelere yer verildi:

Temel veya ters bir durumun gerçekleşmesine bağlı olarak, 2030 yılına kadar e-ticaret üzerinde 2 trilyon dolar ile 2,6 trilyon dolar arasında bir piyasa etkisinin olabileceğini tahmin ediyoruz. Benzer şekilde, akademik sanal öğrenme pazarında 180 milyar ila 270 milyar dolar, reklam pazarında 144 milyar ila 206 milyar dolar ve oyun pazarında 108 milyar ila 125 milyar dolarlık bir etkisi olacağını tahmin ediyoruz. Ancak bu etkiler değer zincirinde çok farklı şekillerde ortaya çıkabilir.

McKinsey, bu verileri metaverse’te tüketici davranışının gelecekte nasıl olacağını tahmin etmek için kullandı ve metaverse’te muhtemelen beş ana faaliyet gerçekleştirileceği sonucuna ulaştı: Oyun, sosyalleşme, fitness, ticaret ve uzaktan öğrenim. Araştırmaya katılan tüketicilerin neredeyse yüzde 60’ı, sanal dünyada gerçekleştirdikleri en az bir faaliyeti fiziksel alternatifine tercih edeceğini açıklarken, mevcut durumda metaverse’te aktif olduklarını belirten yüzde 79’u ise sanal dünyada çoktan bir alışveriş yaptığını belirtti.

Metaverse’nin ana gelir kaynağı e-ticaret olacak

McKinsey, metaverse’te ana gelir kaynağının e-ticaret olacağını ve 2030’a kadar ulaşılacak harcama hacminin 2-2,6 trilyon dolar kadarını oluşturacağını tahmin ediyor. Sanal reklamcılığın da alanda büyük bir sektör olması ve 144-206 milyar dolar harcanacağı öngörülüyor. Raporun yazarlarından Lareina Yee şunları söyledi:

Yöneticiler bize genelde pek katılmasa da, araştırmamız bir konuda fazlaca hemfikir olduğumuzu gösteriyor: Yöneticilerin yüzde 95’i metaverse’in kendi sektörlerine pozitif etkide bulunacağına inanıyor.

Raporda ayrıca şu ifadelere de yer verildi:

Yine de fiyat artışları, Decentraland ve The Sandbox gibi günümüz platformlarında tasarlanan kıtlıktan kaynaklanıyor. Bu, yatırımları yapan kuruluşlar, örneğin, tüketici etkileşimlerinin metaverse tabanı olarak kullanarak sanal gayrimenkullerinden fayda elde etmeyi amaçlasalar bile, ilgili yatırım riskini artırır. Kriptoarena.com olarak da bildirdiğimiz gibi, Metaverse sektörü geçtiğimiz yıldan bu yana gelişmeye devam ediyor.

Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için bizi Twitterda, Facebook‘ta ve Instagram‘da takip edin ve Telegram ve YouTube kanalımıza katılın!